ثبات قیمت طلای جهانی در آستانه سخنرانی جروم پاول

ثبات قیمت طلای جهانی در آستانه سخنرانی جروم پاول
قیمت طلا تغییر چندانی نداشت و سرمایه‌گذاران بر سخنرانی جروم پاول در مورد مسیر سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده تمرکز کردند.
کد خبر : ۱۴۳۵۹۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت طلا تغییر چندانی نداشت و سرمایه گذاران عمدتاً بر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد مسیر سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده تمرکز داشتند.

هر اونس طلا تا ساعت ۳:۴۹ صبح به وقت تهران در ۱۷۵۰.۰۰ دلار ثابت بود. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۷۴۶.۸۰ دلار رسید. سخنرانی پاول در مؤسسه بروکینگز که در ساعت ۲۲ به وقت تهران برنامه ریزی شده، فارغ از هرگونه نشانه جدیدی از تندروی ارزیابی می‌شود. افزایش نرخ‌های بهره جذابیت شمش طلا را کم می‌کند.

شاخص اطمینان مصرف کننده ایالات متحده در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد چهار ماهه سقوط کرد، در حالی که خانوار‌ها در شش ماه آینده با وجود تورم بالا و افزایش هزینه‌های وام، تمایل کمتری به خرج کردن داشته و این مساله، خطر رکود سال آینده را تشدید کرد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت که همه‌گیری کرونا و مشکلات در بخش املاک و مستغلات چین خطرات مستمری را برای اقتصاد چین ایجاد کرده و افزود که ممکن است این صندوق مجبور شود پیش‌بینی رشد خود را به سمت پایین اصلاح کند. بهای نقره خالص با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱.۲۳ دلار، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۰.۸۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۳۷.۵۸ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر